2010-05-04

Målbild

Nu är jag halvvägs genom den kurs som är obligatorisk för oss i Värmland som ska genomgå en Gastrik By-Pass, den är på 4 heldagar och vi har gått måndag och tisdag denna vecka och har måndag och tisdag nästa vecka kvar. Det är otroligt hur olika man kan se på saker och ting och jag har bestämt mig att försöka fokusera på det som är bra och försöka bortse från allt negativt, det kommer gäller att hitta guldkorn, för det finns inga guldtackor...

Efter att jag gått kursen kan jag få kallelsen till Torsby när som helst, man ska vara opererad inom 3 månader, men vi kommer att bli det inom 4 pga sommaren. Fast det kan gå fortare och just nu vet jag inte vad jag skulle föredra, är inställd på att det blir i september men skulle inte tacka nej om jag fick erbjudandet att göra det om 5 veckor.

Vi har fått några hemuppgifter, allt är frivilligt, man måste gå kursen, men det är upp till var och en vad man gör av den. Jag har bestämt mig för att ta tillvara på det som känns bra för mig och för att lyckats kommer jag att försöka följa alla råd när det gäller maten till pricka. Det kommer att innebära att Maken, Trollunge, Hunden och Katten får nya rutiner, men jag tror att vi alla kommer att må gott av detta,även om vi alla kommer att gnälla vid olika tillfällen.

Nu ska jag försöka formulera mina mål, skaffa några målbilder och planera vad jag ska göra av timmen som bara är min, jag har börjat min resa mot ett smalt och hälsosamt liv...

Inga kommentarer: