2010-05-16

Vattenhund

Sommaren visade igår att den är på gång, fast den ångrade sig eller så visar den att det kan regna även då. Önskar att jag hade en lika fin regnkappa som Trollungen, det är tur att hon har en moster som köper kanonpaket, för jag hade aldrig kommit på tanken. Nu står en regnkappa till mig högt upp på listan över vad jag ska köpa om ett år eller så...



Pudlar var en vattenapotterande jakthund från början. Hunden älskar att jaga, det kan vara barn som leker, löv som blåser, leksaker eller hundkompisar men vatten det är bara till för två saker; att drickas och som snö. Så idag blev jag idiotförklarad när jag tyckte att vi skulle gå en längre runda, Hunden gjorde det hon trodde var anledningen till att jag tvingade ut henne, på mindre än 5 minuter och sen ville hon vända. När vi kom hem efter 40 minuter då var jag inte värd ett dugg, dummare matte får man nog leta efter.

Nu tyckte jag att det var skönt ute, visst var det blött och det regnade hela tiden, men det var inte kallt och fåglarna trotsade regnet och sjöng för oss, det är grönt och blommor blommar, och vi såg massor av djur som gillar blötan, maskar, grodor och framför allt en massa sniglar och då fina sniglar, inga mördarsniglar här inte...

Inga kommentarer: