2010-05-01

Grinig

Just nu är jag inte kul att bo med, jag är grinig, trött och känner mig allt annat än rolig, och det utan egentlig anledning, det känns bara tröttsamt att vara jag. Trots detta har jag ikväll haft en trevlig kväll med goda vänner, ätit massor och mått gott. Det hela är motsägelsefullt men just så känns det just så, och jag vet varken ut eller in och har absolut ingen lösning på det hela.

Förvisso skulle livet vara enklare om FK fick ändan ur och betalade ut mina pengar och meddelade A-kassan om vad det nu är de vill veta, så att jag kan få veta det som jag sen ska meddela AF. Att AF ville att jag skulle höra av mig torsdag el fredag och när jag gjorde det fick jag veta att min handläggare var ledig och den jag fick prata med undrade vad jag ville att han skulle göra åt saken, gör ju inte livet enklare, men det är inte det som gör det jobbigt att vara jag, tror jag.

Borde göra som resten av familjen, djuren inräknade, ligga i sängen och sova, men det är bara för mycket som snurrar i huvudet och jag blir arg bara jag ser de andra, när de sen snarkar och jag ligger vaken då blir allt bara än värre, samtidigt fylls jag av all min kärlek till dem, för där inne ligger de jag älskar mest och de vill faktiskt ha mig i sina liv och det värmer och gör att jag orkar ta mig i kragen, trotsa värken och försöka komma i balans igen...

Inga kommentarer: