2010-05-05

Rörigt och en kul hemuppgift

Det är lite rörigt här idag, både i huset och mitt huvud, Trollungen konstaterade igår att vi har det fint när det ska bli kalas men nu har hon slängt en massa i hallen igen, precis som hennes mamma. Såg att dammsugaren ska få ta en sväng med Maken ikväll, inte blir det bättre när jag öppnade fönstret i sovrummet, nu drar katten in en massa oxå och kallt blir det, så det blir att stänga det igen och så får jag försöka stå ut med hennes tjat om att öppna dörren i ett...

I huvudet rör sig en massa just nu, alla intryck från kursen håller på att finna sin plats och jag jobbar med att hitta mål och målbilder, det är mycket som ska falla på plats, det handlar inte bara om mig utan hela livspusslet ska fungera och då gäller det att förändra det som går att förändra och att göra det med allas bästa för ögonen.

Fick en rolig "läxa"; jag ska under en timme göra nått jag inte brukar göra, något som får mig att må bra och problemet jag har är att det finns så mycket att jag skulle behöva många timmar, vilket har gjort att jag bestämt mig för att boka in "Tinas timme" i den gemensamma almanackan, ibland kan familjen få bli med, ibland någon annan, men det kommer att handla om att det är min timme, men jag delar gärna min tid med andra så vill nån hänga på och jag känner att det är ok så visst. Vad det kan handla om??? Ja en timme i skogen för att leta kottar och stenar, gå på museet, bygga odlingsbänken, se en konstutställning, simma, meditera på rullen, göra "skämsburken" och burken för pengarna till Paris, ringa till Gävle, träffa Gudmodern bara jag, åka till Kumla själv, se en film med Trollungen och åka till Stockholm med maken. Det finns som sagt hur mycket som helst...

Inga kommentarer: