2010-05-19

Lycka

Just nu cirklar mycket kring mat i mitt liv, kanske inte så konstigt med tanke på operationen. Har satt upp några delmål som jag har tänkt nå innan det är dags och jag måste säga att de låter enkla men ack så svårt det är. Mål ett är att äta minst 6gånger/dag, eller ungefär var tredje timme, och det funkar nästan mån-fre, men helgerna är hopplösa, mycket beroende på att vi inte äter frukost förrens tidigast 9.30. Nu tänker jag inte ställa klockan för att äta så jag har lovat mig själv att vara nöjd om jag får till 5 tillfällen på helgerna. Mål 2 är att dricka ca 2,5 l vatten, förutom det jag dricker till maten, idag har jag fått i mig 1,5 och då har jag legat i.

Sedan jag slutade med gluten mår jag så mycket bättre, både i magen och i kroppen, men jag har saknat Provivan, det är ju en havredryck och jag fixar havre men fick av en dietist veta att jag inte skulle dricka det. Men så fick jag idag för mig att söka på nätet och gissa om jag blev glad när jag läste att ProViva är glutenfri, och man jobbar på att få skriva "glutenfri" på förpackningen och då var jag bara tvungen att åka till ICA och handla. Det var så gott och jag känner mig nästan lite lycklig, nu kan ett mål/dag bestå av en knäckemacka med gott pålägg och ett glas ProViva...

Inga kommentarer: