2011-03-28

Feber x 2

Så var det dags igen, vaknade av att Maken sa att Trollungen hade 38 i feber, så hon blev hemma idag, Hunden fick åka med Maken. När jag skulle ge Trollungen febermedicin så kollade hon min temp, den var också förhöjd, så idag är målet att vi båda ska dricka mycket och sen håller vi tummar och tår att det går snabbt över.

Helgen har varit trevlig, vi hade våffelkalas med Mams i fredags, firade Morbror T i lördags och grillade korv ute igår. Trollungen förvånade oss och mumsade i sig en massa potatis, sås och älgstek hos Morbror T, igår ville hon ha korv och bröd till frukost, men fick vänta till lunch, kvällsfikat bestod av en massa mackor, borde nog ha börjat oroa mig redan då. Men jag var bara så glad att ungen åt utan bråk att jag glömde att hon i snart 7 år alltid laddat ett par dagar innan hon blir sjuk, men nån gång måste hon ju börja äta "normalt" utan att det betyder att vi ska ha några dagar i sjuksängen...

Inga kommentarer: