2011-03-17

Halkfritt?

Igår var en helt underbar dag, solen sken och värmde, man hörde fåglarna sjunga och det droppade från taken. Vickan och jag var ute och gick och det var asfalt på gångbanan, allt borde med andra ord varit på topp och det var det tills vi kom till en liten nerförsbacke, där satte jag mig plötsligt på rumpan. Hela vintern har jag suckat över bristen på sand, på is och halka och nu halkade jag på all sand som kommunen faktiskt sandat gångbanan med. Så här sitter jag med en ond fotled, en öm rumpa och en handled som värker, men värst är att nacken gör än ondare, och det oroar mig lite smått. Inte blev det bättre av att Trollungen dansade segerdansen inte en gång utan två igår kväll, Brynäs förlorade mot Färjestad och Djurgården vann, nu står mitt hopp till Skellefteå...

Inga kommentarer: