2011-03-15

Minst

Trollungen och jag börjar få mycket kläder i skåp och låder som vi inte kan ha, jag har ju krymt en massa, det är nu drygt -30kg, och Trollungen växer om än sakta, så nu är det dags att försöka hitta kläder som passar. Själv har jag haft turen att ha vänner som under de senaste månaderna haft kläder de inte kunnat ha men som passat mig och vi har även fått kläder till Trollungen, så det har funkat utan att jag behövt anstränga mig eller betala en massa. Nu ska jag testa nått nytt, ska köpa begagnade kläder via nätet, men ansträgningen får Mams stå för, då det visade sig att jag kunde få köpa 4 par byxor och en klänning för 230:- totalt i just Kumla, så nu ska vi bara få till att säljaren och mamma är på samma plats samtidigt och sen håller vi tummarna att kläderna passar...

På tal om att passa så har det hänt otroligt mycket med Trollungen och hennes utveckling när det gäller handbollen, hon är förvisso minst i laget och det märktes extra tydligt igår då det var ett antal tjejer födda 01 som var med och tränade inför cupen i helgen, Trollungen tränar och spelar med laget 02/03, då de inte fick nån tränare/ledare för de mindre. Nu älskar Trollungen att åka till handbollsträningarna och det finns några lre som är födda 04, så hon är inte yngst och nån "är nästan lika lång som henne" för att citera henne..."


Men bara för att man är minst så hindrar det inte att man antar utmaningen att stå i mål. Erkänner att jag inte skulle vilja stå där när bollarna yr, men Trollungen hon är nu inte lika feg som sin mamma...

Inga kommentarer: