2011-03-24

Vårtecken

Idag har jag sett årets första fjärilar, och det värmde gott, för tittar man ut på vår baksida har vi minst 40cm snö kvar, men då ligger den åt norr och det var på altanen i söderläge som fjärilarna flög runt.

Det slog mig att det är lite olika på hur man reagerar när man ser en fjäril, jag blev glad, Hunden skällde som en tok, och inte blev det bättre när fjärilarna inte brydde sig om henne. Katten som satt på fönserbrädet och solade sig, hade redan varit ute och konstaterat att det var lite för kallt, slickade sig hungrigt om nosen.

När jag var ute med Hunden såg jag små små tecken på att det kan komma upp nån snödroppe och några krokus om vädret blir det rätta, men de har än så länge bara kommit upp nån enstaka cm. Men det är ett vårtecken det också, liksom svanarna som flög över våra huvuden, kan undra om de är på väg mot Närke, för dit åker vi i morgon, och lär få se bra mycket mer av våren...

Inga kommentarer: