2011-03-22

Student?

Nu har jag skickat in ansökan till K-stads universitet, inte för att bli nått, utan för att läslusten är tillbaka och jag känner att jag måste göra nått. Har sökt pedagogik, på halvtid och distans, då det är ett ämne jag känner intresserar mig och en kurs som finns på både halvtid och distans. Tanken har ju varit att bli lärare men just nu är det ingen som vet vad som gäller till hösten, och man ska söka senast 15 april, så då kom jag och en studievägledare fram till att detta är en kurs som oavsett vad som händer inte är bortkastad, då jag kommer att läsa på min "fritid".

Annars kämpar jag med min nacke och förstår inte hur jag stod ut utan min TENS, den ger i alla fall tillfällig smärtlindring och gör att jag orkar finnas till. Samtidigt gläds jag åt att vågen ständigt visar mindre siffror, även om det nu inte går så fort, men jag har inte många kg kvar till ett BMI på 25, och det var ju målet när jag startade denna resa för ca 1,5 år sedan.

Inga kommentarer: