2011-03-18

Lunchdate

Har idag varit på presentjakt och jakt efter kläder till mig. Helgen är fullspäckad och jag ska bla till universitetet och se när två vänner uppvaktas då de tagit lärarexamen, och det vore ju kul att ha nått på sig som passar. Har via FB köpt byxor och en klänning, men de är i Kumla och jag vet ju inte om det passar ännu. Det är knepigt att gå in i en kläaffär och inte ha en aning om vad man ska ha för storlek, men jag ska åka ner till en affär här i centrum när vi kör Malin till discot, de skulle försöka få hem tajts i min storlek. Det är sånt som kallas service, de har dessutom hur mycket tålamod som helst och hjälper mer än gärna till. För som det är just nu har jag svårt att se att jag är så mycket mindre än jag var i augusti, men ca 30% är ju borta och det gör en hel del på kläderna. Sen är frågan vad jag ska ha upp till, men det lutar åt tunikan jag fick av Maken när jag fyllde.

När jag ändå var ute och åkte passade jag på att gå på lunchdate med Maken, det gäller att passa på när man har möjlighet...

Inga kommentarer: