2011-06-16

Första kaffekoppen


Bilden har jag "lånat" av:
Abbakuse Antik

En av mina goa vänner på Slingerstigen har en kaffekoppssamling som jag nu har fått löftet att provdricka ur. Det finns många fina koppar och jag har lovar att göra en topplista när jag druckit mig igenom dem alla. Idag började jag och mitt av föll på kaffekoppen ur Rörstrands Sylvia 250 år jubileumsservis. Som synes på bilden är det en vacker kopp och det retar mig lite att den är en kaffekopp som jag är helt säker på att min älskade Paps skulle gilla. Han har så länge jag kan minnas envisats med att kaffe ska drickas ur tunna kaffekoppar och ja han har rätt. Det är så mycket godare, nu ska jag bara komma fram till vilken typ av kopp som är bäst.

En annan fördel med att provdricka kaffekoppar just idag är att det är torsdag och om dem tycker jag ju mindre bra om. Idag har jag dessutom sett till att eftermiddagen ska bli full av stim och stoj, kanske ett vattenkrig och en himla massa tjat. För varför bara ha en 7-åring en dålig torsdag när man kan ha en extra på 7 plus en på 9, ska med andra ord snart hämta Trollungen och "våra" busar. Sen är frågan om jag kan lära dem att ett vattenkrig håller på så länge jag orkar och när jag säger stopp så är det stopp...

Inga kommentarer: