2011-06-29

Sol och värme

Sitter i i halvskugga och njuter av tystnade och frukosten, Trollungen är på fotbollsskolan och Hunden är just nu nöjd, bara hon får ligga ute i trädgården. Det blåser lite så en fryslort som jag behöver en långärmad tröja, men för grannungarna räcker det med i stort sett ingenting. Jag testade med kortbyxor och linne, men nu är 3/4-byxorna på och munkjackan lika så och då är livet gott att leva.

De har lovat sol och värme hela dagen, vi får väl se hur det blir med det. Vi ska i alla fall få besök av Killarna och deras mamma på eftermiddagen och då räknar jag kallt med att jag sitter i skuggan, ungarna badar och mamman lapar sol. Sen ska jag väl även se till att fylla allas magar med mellis och ev nått från grillen om de stannar tills Maken är hemma igen.

Det är lustigt det där med sol och värme, för jag älskar vackert väder och sol, och är en riktig fryslort, men jag gillar inte när det blir över 25, nä jag trivs bäst i skuggan när jag har mina 3/4-byxor och en munkjacka. Men värme är ju så mycket mer än det vi får av solen och just nu känner jag att jag får så otroligt med värme av nära och kära och det värmer på ett helt annat sätt och är värt så mycket mer. Fast jag klagar inte över sol och den värmen, så länge jag får sitta i skuggan, eller ta ett dopp i poolen eller nån sjö...

Inga kommentarer: