2011-06-08

Väntan är inte över

I över en vecka har det tjatats om regn och åska i både radion och på TVn men inte har det hänt nått, visst lite regn har det kommit men inte den där riktiga urladdningen som jag väntat och längtat efter. Så idag började det mullra, det smällde och ja jag var allt lite rädd. Det blev att dra ur alla kontakter jag kunde komma åt plus den i Trollungens rum som jag egentligen inte når.(Maken kommer få böta när han ska sätta tillbaka den) Så kom då regnskuren, den där jag verkligen sett framemot, eller mer rätt jag har längtat till det som kommer sen, när det har regnat klart.

Där är vi nu, fåglarna kvittrar, det doftar från syrenerna och det borde vara alldeles alldeles underbart, men nä, den där underbara luften, det där som får en att må så himla bra det har inte infunnit sig, det känns som om jag blivit lurad på det gottigaste. Inte blev det bättre av att jag mitt i ovädret var till Bergvik för att fixa en knapp som saknas i Trollungens examensklänning, för inte kan de ta en knapp från en osåld klänning och ge mig, och det fanns ju tyvärr ingen mer i rätt storlek. Så nu får jag flytta den översta knappen och sätta den längst ner och så får Trollungen inte sätta upp håret. Sen blir det Mormors uppgift att lösa problemet, "för knappar det är hon bra på mormor", om nån undrar. "Hon är även bra på att sticka." för att citera Trollungen.

När jag ändå var på Bergvik passade jag på att köpa ett par vita 3/4 leggings att ha under klänningen jag förmodligen ska ha på Trollungens examen, och då råkade jag se en tröja/tunika som bara ville följa med hem och det i storlek 38, den passar och går i samma rosa/cerisé som mina nya skor så jag är trots allt ganska nöjd.

Att jag dessutom blev bjuden på kaffe av "Lillfia" i eftermiddag och att hon faktiskt vinkade, eller pekade, när hon fick se mig vid skolan gör ju inte dagen sämre. Så nu väntar jag på att det ska åska på riktigt och att klockan ska bli 14 så jag får kaffe...

Inga kommentarer: