2011-06-30

"Goda Matvanor"


Trollungen visade glatt upp ett häfte hon fått på fotbollsskolan idag "Goda Matvanor", hon dissade alla matrecept då de innehåller lök, trots att vi kommit fram till att jag får använda lök om jag mixar den först. Nu hade hon spetsat in sig på en smoothie som var väldigt nyttig, det hade hon lärt sig. Efter att ha läst receptet på "Avsparken" och konstaterat att jag hade allt hemma så mixade jag ihop två glas och fick tummen upp. Nöjd som en tupp drack jag upp min och konstaterade att Trollungen på sin höjd fått i sig tre små klunkar och nu var mätt. Men hon kunde tänka sig en macka med smör, det slutade med att hon åt tre mackor med smör och det där med "Goda Matvanor" det handlar återigen om vad som är gott, men jag fick henne att dricka några klunkar till av smoothiesen...

Inga kommentarer: