2011-06-13

Kommunikation

Satt länge i telefonkön till Husläkaren idag, och när jag äntligen kom fram började han gapskratta bara av att höra mitt namn. Han hade precis pratat med en med samma efternamn som jag och nu trodde han att jag inte litade på Maken. Så var nu inte fallet utan jag ringde pga nacken och krocken i fredags, vilket läkaren ansåg var onödigt, ja inte att jag ringde men allt annat än vad min nacke behövde, men han berömde mig för hur jag tar hand om mig och det gäller ju att glädjas åt det man kan.

Husläkaren ville sjukskriva mig i två månader, men då hamnar vi mitt i hans semester så nu ska han ringa FK och så ska de komma fram till vilken strategi de tycker är bäst, eller kanske mer rätt komma överens om vad som är bäst för mig och min nacke. Själv föreslog jag gummiklubba och en hård smäll, men det var tydligen inget alternativ, även om det känns som det bästa just nu...

Trollungen har sin första sommarlovsdag, då är förstås fritids stängt, och har packat väskan med barbiedockor och cyklat iväg till en kompis. Vi har haft en allvarlig diskussion om vad som gäller när man har lov men prompt ska upp och vinka till Maken kl 7. Frågan är om man då ska få vara vaken längre för att man börjar fritids senare eller om man ska sova som vanligt för att man går upp i vanlig tid. Helt klart är att vi inte är överens och att jag anses som en dum, tråkig mamma som inget greppar...

Inga kommentarer: