2011-06-26

Oväntat bra

Tänk att en vecka som gick så i moll kan sluta så i dur, har haft en helt underbar helg. Det blev spontanmiddag hos grannarna och igår var vi till Mangenbaden och träffade en av min vänner som gjort samma op som jag. När det var dags att åka därifrån ringde "Lilfisens" pappa och bjöd in till en spontangrillkväll och det tackar man ju inte nej till. Dessutom ringde "Faster" A och spontaninbjöd sig och Farbror T på fika idag. Så helgen har mest handlat om trevliga människor och inte har vi behövt ha regnkläder och stövlar på oss. Vi har sett några regndroppar, men inte ens asfalten har blivit blöt. Lite kallt var det igår, men idag har solen skinit i omgångar och vid ett tillfälle passade jag på att ta årets första pooldopp, det blev inget bad, det var bara lite drygt 20 i vattnet. Nu väntar jag på att det ska bli sovdags, har redan sovit över en timme i hängmattan med fleecefilt men är mer trött än levande.

Veckan som kommer, kommer att handla om fotboll, fotboll och mera fotboll, Trollungen ska gå på fotbollsskola. För att väga upp det hela har jag preliminärinbokat några lek-/fikaträffar, så att även mamman får sitt. Maken ska jobba två veckor till innan semestern tar vid, så just nu har han häcken full, han har idag försökt fixa till våra syrener...

Inga kommentarer: