2011-06-22

Inte ens torsdag

Är lite ur gängorna just nu, nacken gör ont, och prognosen ser allt annat än ljus ut. Det finns de som jag trodde stod mig nära som beter sig så knepigt att jag inte vet vad jag gjort eller inte gjort och mitt i allt detta ska jag vara mamma och maka. Att sen allt det där andra hänger över en, som att man borde städa, tvätta och i alla fall orka tvätta håret mm, mm gör ju inte saken lättare. Det är synd om några i min närmaste omgivning ni får ta allt, men jag är glad att ni finns, ni vet vilka ni är, för utan er hade jag inte orkat mer nu.

Trollungen har idag sytt mig en ny "vetekudde", fast det är ris i den och det funkar utmärkt. Den är svart med dödskallar på, passar mitt usla humör perfekt. Det är tur att hon får vara på fritids fast jag är hemma, men imorgon är sista dagen innan hon börjar ettan. Men det där med att börja ettan är inte längre så stort, det är förskoleklasstarten som räknas numer. Nästa vecka är det fotbollsskola med ÖDIK som gäller, bussen går från skolan 8.30 och kommer åter 13.30, hoppas de får underbart väder och en kul vecka. Sen tar vi sommarlov på riktigt, kan undra om Mormor har bokat in en resa till Forshaga då? Vem vet hennes bror kanske också har lust att överraska oss igen, det skulle värma och glädja mig enormt.

Min älskade Paps och Trollungens Morfar fyller år idag och det har vi firat genom att ringa och sjunga för honom. Trollungen har varit lite avis på om Morfar skulle resa till Paris och Eiffeltornet men nu vet hon att så inte är fallet och då kunde hon önska honom en bra dag och ett stort grattis, vet inte om hon sa det till honom. Men när hon ringde en kompis för att fråga om de kunde leka så berättade hon glatt att så hade hon sagt...

Inga kommentarer: