2008-08-09

04.45

Att kl ringer 5.45 varje vardag, det är jag van vid och reagerar inte det minsta, jag hör det inte. Men när det är lördag och kl ringer 04.45, då kan man ju börja fundera vad som är på G, idag handlar det om linjeloppet för herrar, de cyklar fortfarande 6 tim senare, och det har Maken sett i stort sett hela tiden, även om han inte orkade upp till start utan missade nästan en hel timme...

Trollungen och jag fortsatte att sova, det är ju lördag, när vi sen vaknade såg trollet på film, jag masade mig ut till TV-soffan och när det blev frukostdags, då for Maken ner och köpte färskt bröd. Trollungen blev grymt besviken när han kom hem utan en färsk bulle till henne, han hade köpt en krans... Så hon och jag tog bilen och fixade den efterlängtade bullen. Så idag är det lördag, färskt bröd, men Melodikrysset, får vi ta via nätet, OS-cykling går före och det förstår väl alla, i alla fall alla cykelnördar... dit räknas inte jag och Trollungen...

Inga kommentarer: