2008-08-11

Katten oxå



Det har varit en bra dag för Trollungen, det var bara i början som hon inte hade det bra, konstaterade hon när vi gick hem från dagis. Vi hade en trevlig stund, då jag läste och hon pärlade, lite dataspel i hennes rum och sen var det dags att cykla.

Det var samtidigt som Maken kom hem med ett jättepaket, med tunnbröd. Kvinnan som lämnade ut det hade svårt att förstå varför man beställer tunnbröd från Skellefteå, hon skulle bara veta... Det var precis lika gott som i julas, imorgon ska jag köpa smarriga pålägg, en blöta lär det oxå bli.

Efter att vi ätit, Trollungen slog till och petade i sig 6 st köttbullar och potatismos, men jag har insett att det är IKEA och ICA som ska göra köttbullar, men hon vill ha min köttfärslimpa, tur att nått jag lagar duger. Efter maten ville hon ut och leka men klockan var nästan 19.30 så jag sa nej och då somnade hon, på filten där katten legat hela dagen och sovit eller sett på OS

Inga kommentarer: