2008-08-14

Kläder



Gudmodern är här och hon får saker att hända. Just nu handlar mycket om OS, det är sport från det jag vaknar till jag somnar, och jag njuter. Men jag njuter än mer av känslan att ha rensat bland både mina och Trollungens kläder, och det kan vi tacka Gudmodern för. Hon och jag brukar ha nått projekt när hon är här och det är är skönt, för hon får saker gjorda. Igår fixade vi som sagt två dåliga samveten, och det resulterade i att vi har skänkt kläder både till grannar, vänner, släktingar och såna vi inte känner.

När vi rensat ut 5-6 papppåsar kläder så var det dags att fixa nya, jag fick äntligen tummen ur och gjorde beställningen av höst- och vinterkläder, det blev som vanligt dyrt, men jag känner mig som en vinnare, jag fick nämligen 20% på alla barnkläder och det var till Trollungen jag beställde det mesta. Några underlakan, kuddvar och så en topp och en cardigan till mig, och jag hade gjort av med mer än jag tänkt mig, men så fick jag som sagt rabatt och då var jag plötsligt en segrare...

Inga kommentarer: