2008-08-01

Julmarknad



Tidsoptimister, eller dålig planering, det kan man ju fundera över när man har tid för klippning och ett läkarbesök i stort sätt samtidigt. Det var Trollungen och Maken som skulle klippas och det blev bra, men bara Trollungen hade färg i håret när vi skyndade vidare till mitt läkarbesök,vi han med några minuters marginal. Där konstaterades att jag får klara mig utan cellgifter så länge jag äter antibiotika, läkaren ökade cortisonet och jag får ta mer smärtlindrande om jag får ondare. Provsvaren visar att jag har ökad aktivitet i min grundsjukdom, Psoriasisartrit.



Efter denna stress var det skönt att åka ut till Getingberget och ta ett eftermiddagsdopp. Vi hade bestämt med Kompisen Hs familj, och träffade dem i vattnet. Vi badade, fikade och hade det allmänt bra. Det är fantastiskt vad fina ställen det finns, detta var ett nytt badställe för mig. Maken brukar åka dit på lunchen med jobbarkompisarna. Det är helt klart ett ställe jag kommer att återkomma till



När det började bli dags att åka hem igen, bestämdes att vi skulle grilla hemma hos oss. Det blev ytterfilé, majs, bananer och glass mm, trots getingar och flugor hade vi en trevlig kväll ihop med Kompisen Hs familj. Om nån funderar över kortet så är det Trollungen som klipper i papper medan jag för oväsen i köket, jag gjorde en sås av ädelost och créme fraiche. Det hela avslutades med att vi bestämde att vi ska boka in en natt i Göteborg i december, för att under två dagar bla hinna med julmarknaden på Liseberg, en fika i Haga och ett besök på Universeum.

Inga kommentarer: