2008-08-18

Kräftkalas och rackartyg



Helgen har vi tillbringat i husvagnen, mycket OS har det blivit, men det är framför allt två saker som jag tänker på och det är för det första kräftkalas med bla hattar, ballonger, serpentiner, en hummer som sjunger snapsvisor och köttbullar. Visst fanns det kräftor, kanongoda från Askersund, en supergod paj, dricka för alla smaker, bröd och ost mm. Men barnen gillade hattarna och köttbullarna bäst och det är väl det som är meningen med kalas och fest. Att det finns nått för alla smaker. Trevligt hade vi och jag ser framemot nästa träff i förtältet...

Det andra jag tänker på är att jag är stolt över vår Trollunge, samtidigt som jag blev besviken och arg. Det var två kompisar som hade jättekul och roade kompisens lillebror med att dra upp blommor ur rabatter och blomlådor. Maken förklarade att det var fel och att de skulle få fixa det innan vi for hem dagen där på, det var nämligen kväll och mörkt när detta gjordes.

När vi vaknade dagen efter kräftkalaset kunde man ju tro att jag var den som snappsat och druckit öl, så var nu inte fallet, det var väl Zoobesök och kalas mm som tog ut sin rätt. Hur som helst jag sa att vi efter frukost skulle åka hem. "NÄ" skrek Trollungen "Vi ska fixa rackartyget" och med det menade hon att hon och kompisen skulle plantera blommorna de dragit upp och städa undan jorden från boulbanan. Kan bara erkänna att jag var stolt över Trollungen, då hon tog en hink, en spade och sin far med sig och hämtade kompisen för att sedan fixa det de dagen innan förstört.

Inga kommentarer: