2008-08-03

Sovmorgon

Nyss uppstigen, inte ofta jag sover så länge som idag, men det är inte alla nätter som det kommer ett stort täcke vandrade in i sovrummet och välter en strykbräda. Så var det i natt, och när täcket lagt sig på mina fötter så snarkade det så gott. Det var Trollungen som kom, i vanliga fall kommer hon och har på sin höjd ett gossedjur med sig, och då brukar hon i alla fall krypa upp till kuddarna innan hon somnar igen. I natt tror jag inte att hon var vaken ens när hon gick. Maken fick gå upp och ställa upp strykbrädan, och sedan flytta täcke och Trollunge, sen var ju tanken att jag skulle somna om, men nä så blev det inte. Det blev flera timmar till nattradion, och jag somnade först efter att jag hört 5-nyheterna. Trollungen vaknade och var galen för att hon hade ett täcke och inte sin vanliga filt, som hon brukar ha när hon ligger i vår säng...

Inga kommentarer: