2008-08-06

VAB

1½ dag på dagis, och nu är Trollungen hemma och Maken har VAB, jag har i alla fall fått sova länge och är lika trött nu när jag la mig. Vi tror att dagishuset är det sjuka i den här historien, och rektorn var inne på samma sak när Maken pratade med henne. Det var hon som ringde och det handlade om mig och inte Trollungen, för nu när trollet är 4 har vi inte rätt att ha henne på dagis när jag är sjukskriven med automatik. Men efter att Maken och rektorn pratat så bestämde de att jag ska hämta Trollungen efter mellis och att Maken lämnar henne som vanligt. Det jag inte förstår är hur jag blir friskare av att Trollungen är 4, eller att man sänker sjukpenningen, eller om jag inte får vara sjukskriven. Men det är ju politiska beslut och politiker behöver ju inte ens sjukskriva sig så det drabbar ju inte dem. Kan undra vad som händer om några nära och kära till politikerna drabbas av sjukdom, arbestlöshet eller på annat sätt hamnar i en situation som gör att de behöver samhällshjälp. Men politikerna umgås väl inte med sånna. Nu vill jag att ni som är politiker på lägre nivå än Riksdagen inte tar åt er, ni sitter ju i en annan båt och får ta konsekvenserna av besluten...

Inga kommentarer: