2008-08-03

Svartpeppar

Så länge jag har bott själv har jag försökt att göra minst lika god stuvad spenat som paps, men trots att han sagt hur jag ska göra så har det varit nått som fattas. Paps stående svar har varit socker, du måste ha i mer socker. Socker har jag haft i, men från att varit en knivudd är det nu ganska så mycket mer och jag närmar mig ett resultat i pappas klass. Sist vi var till Paps fick vi fisk och till det serverades stuvad spenat, och den var så där god som bara paps är. Även denna gång fick han berätta hur han gör och då plötsligt kom det fram, han har i en sak han aldrig nämnt, nämligen svartpeppar precis före servering. Idag fick jag svaret, det är svartpepparn jag saknat när jag gjort min spenat, så nu är jag nära mitt mål, att göra godare spenat än pappa.

Inga kommentarer: