2008-08-02

Kvinnogöra?



Att jag är bortskämd är jag den första att erkänna, det ända jag gör är att laga mat, och idag tog jag lätta poäng, jag kokade "tomtegröt", och jag vet inte vem som blev gladast, Maken eller Trollungen. Att det sedan är Maken som gör allt här hemma är ingen hemlighet, men jag önskar att jag orkade göra mer. Att Maken är det bästa som hänt mig är heller ingen hemlighet och han gnäller aldrig, bråkar inte, suckar väl ibland men inte över allt han gör eller det jag inte gör, han vill bara att jag ska ha det bra och tycker inte han kan hjälpa mig, men det gör han ständigt, utan honom stod jag mig slätt...

Idag har jag i alla fall lagt pärlplattor med Trollungen och sett till att vi kom till IKEA så nu har hon sin efterlängtade stol. Men vi har några problem vi måste lösa, vi har inga rosa väggar i Trollungens sovrum och inget vitt tak. Trollungen löste just ett annat problem, Anna(dockan) hade smutsat ner alla tallrikar i lekrummet och det blev inte rent i diskhon, där inne, så det blev för Trollet att diska i köket, där det finns riktigt vatten, tur att farmor hittat ett diskställ som passar...

Inga kommentarer: