2008-08-28

Örtbadspulver

Trollungen kom inte hem igår, och jag vet inte om hon kommer idag, det berör på hur det är hos farmor och farfar, tomt är det här hemma, men skönt. Trollet vårat har inte velat sova borta på länge men så i förgår var farmor och farfar här och hälsade på, då kom Trollungen på att hon ville åka med dem hem. Det passade inte, men det bestämdes att farmor skulle hämta henne på dagis efter lunch igår och så blev det. Maken lämnade det lite öppet på dagis, vi var inte helt säkra på att Trollungen skulle sova borta, men det gjorde hon och jag är säker på att hon har det bra.

Vad gör man när man plötsligt får en barnfri kväll? Vi passade på att åka och köpa byxor år Maken och att äta en bit mat ute, bara vi. Det är skönt att bara sitta ner och äta, utan att en otålig 4åring som ständigt vill vidare...

När vi väl var hemma igen slogs vi av tystnaden, det är tomt och ovant, men som sagt skönt. När jag var till läkaren med ryggen så rekommenderade han varma bad, vattnet skulle vara 40 grader. Det har inte blivit av att jag provat detta, men igår spolade jag upp vatten, hade i en påse Örtbadspulver som luktade lavendel, lånade Trollungens spelare och satte på en CD med avslappnande musik, sen njöt jag. Det lär bli flera varma bad, skumbad som doftar lavendel och klassisk musik, det gjorde gott för ryggen men framför allt för själen.

Inga kommentarer: