2010-08-05

5 är mindre än 6

Nu är Trollungen trött på att vara ledig, det har gått bra mycket längre än jag vågat hoppats på, förra sommaren fick hon nog efter 3 veckor och tjatade hål i skallen på mig om att hon aldrig mer tänkte vara ledig i 6 veckor. Så det var med viss bävan jag berättade att årets sommarlov skulle bli 5 veckor, men hon köpte det, 5 är ju mindre än 6, logiskt eller hur...

Men nu är det alltså slut på att vara nöjd med att vara ledig, vi har ju gjort allt vi skulle, eller mer rätt vi har varit till Liseberg och då är hon nöjd och nu vill hon börja inskolningen, vilken tur att hon tröttnade i slutet av sista veckan, för på måndag börjar hon på Fritids.

Idag hittade hon ingen att leka med, men det gör man sällan om man sitter inne och ser på TV, hon ringde en kompis men där var ingen hemma så livet var pest, inget var kul och jag bävar för hur hon ska bli som tonåring. Men mitt förslag om att åka till Bomsta föll henne i smaken, och när Farmor sa att det var ok att vi kom och att Trollungen fick sova över så var livet genast lättare att leva för oss båda två. Om nån undrar så la Trollungen sig i soffan i husvagnen och tittade på TV när vi kom dit...

Inga kommentarer: