2010-08-27

Blött

Tänk vad mycket klokt, roligt och dråpligt det kommer ur barns munnar, Trollungen har ju länge uppmanat oss att fylla hjärtat med solsken, och det försöker jag leva efter, men när det regnar är det allt annat än lätt. Min sjukgymnast brukar ha mig som ett strålande exempel på en människa som kan finna ljusglimtar i vardagen och ta vara på dem, just nu lever jag inte som hon säger att jag gör. Det är blött, grått och tråkigt, Hunden vägrar att gå ut och man får dra henne runt så hon i alla fall kommer ut för att göra det hon måste. Jag mår väl rätt okej, men jag har ingen ork, inget "braigt" humör och det är inte väder som reumatiker gillar. Men jag har gått ner det man ska inför operationen, och det är ju 1½ vecka kvar, så jag borde ju vara nöjd med mig själv. Så var det ju det där med vad barn säger, det som får en att le och bli lite varm, trots kylan ute; "Varför måste det regna sånt här blött regn", sa Trollungen när vi gick från bilen in till skolan idag...

Inga kommentarer: