2010-08-31

Nya vanor

Har infört en ny vana, även om det just nu är en nyhet så är tanken att det ska bli en vana. Trollungen har sedan länge haft regeln att kl 20.00, dag före skola, ska det stängas av TV, dator, mm och det är dags att börja varva ner och det har funkat, hon vet vad som gäller. Nu har jag börjat släcka ner här hemma, vid den tiden, tänder en massa stearinljus, kokar te och stänger av min dator och kryper upp i soffhörnet för att även jag behöver varva ner. Detta har medfört att hela huset kommer till ro mycket tidigare och att jag vaknar pigg långt innan jag måste.

Idag är det en vecka kvar till op. och den kommer att medföra en massa nya vanor, jag började införa några av dem i somras, bla så ska det ätas var tredje timme och bara genom att göra det har Maken minska något runt magen under semestern. När det gäller träningen så har jag ju redan sett till att jag går varje dag, tackar Hunden för det, jag tränar på min "rulle" och så fort jag får ett ok efter op så ska jag börja simma igen.

Igår tog jag mina mediciner för sista gången på ett tag, så nu håller vi tummar och tår att jag får fortsätta att må som jag gör nu ett bra tag. Det kommer att bli en tuff höst, operationen i sig är en stor stress för kroppen och min reumatism påverkas negativt av stress, och utan medicinerna så jag räknar kallt med att det blir jobbigt, men efter mörker kommer solsken och det är det som är målet, det är där mitt fokus är och jag vet att jag med det stödet jag har kommer att fixa detta.

2 kommentarer:

Bozero sa...

När jag läser så känns det som du verkligen gör vad du kan för att förbereda dig. Jättebra. Sätter man in sig i situationen så bra som möjligt och är förberedd då brukar allt gå väldigt smärtfritt.

Bra Tina!

Tina sa...

Hoppas verkligen att smärtan håller sig borta så att det kommer att gå smärtfritt. Räknar med att hösten kommer att bli allt annat än lätt, men vem har sagt att livet ska vara enkelt, det är ju en dans på rosor, och mig veterligen har rosor taggar... ;)