2010-08-19

Skoltjej

Dagen med stort D är här, dagen som Trollungen har väntat på, längtat efter och haft så många fjärilar i magen för är plötsligt helt verklig, den har anlänt och Trollungen studsade ur sängen vid 7. Någon frukost var inte att tänka på, magen var ju redan full med fjärilar. Frågorna var många, bla funderade hon på om det verkligen var så att man skulle vara finklädd, hade hon med sig extrakläder och behövdes regnkläder och stövlar och framför allt ska man ha med sig mamman???

Vi kom i alla fall iväg och på parkeringen tyckte hon att jag kunde vända, när hon sen träffade C så kunde jag väl gå, men jag stannade, jag hade också fjärilar och det hade varit skönt att ha en hand att hålla i, men stoltheten över att ha en trygg tjej som lätt hittar nya kompisar och som är pigg och full av liv tog överhand. Fick frågan ytligare en gång, den om att jag kanske skulle åka men när det gick upp för henne att nästan alla hade nån med sig så var hon glad att jag var kvar. Så nu har vi fått en riktig skoltjej och jag önskar henne all lycka med skolgången och lovar att göra vad jag kan för att hjälpa henne uppnå sina mål.

Nu är Trollungen på Fritids och jag ska träna ryggen, det gäller att göra vad jag kan inför operationen. "Flytet" är inte nått jag gillar, men jag har i alla fall minskat en del och fortsätter det i denna fart så kommer våren att bli riktigt kul, då kan Trollungen köpa kläder åt mig för då är jag av med alla mina överviktskilon. Nu tror jag inte att resan kommer gå så spikrakt, men jag hoppas att mitt humör inte går i botten igen. Fast å andra sidan kan jag ju alltid ta en tur till Närke och Mams, för det piggar upp och får man blommor när man kommer hem så piggar det upp än mer...

Inga kommentarer: