2010-08-26

Magkrångel

Hade en idé om att jag inte skulle väga mig varje dag, men det har jag inte lyckats med, och det har ju varit minus varje dag, tills i går. Det kändes som ett slag i magen när siffrorna visade på + 200g, det är inte mycket, men det är ju ungefär vad jag har gått ner/dag nu på slutet. Här har jag motstått alla frestelser och verkligen kämpat med matnojan jag hade i måndags och så går jag upp, det kändes tungt och orättvist. Efter att ha pratat med Gudmodern kändes det bättre och redan innan det samtalet hade jag kommit på att magen kanske är boven, så idag ska jag till apoteket och införskaffa piller. Alla vet väl att om magen krånglar så mår man allt annat än bra.

Har självklart stått på vågen även idag och de 200g är borta, så nu är jag på samma vikt som i tisdags, men jag vill ju fortsätta min nergång, har ju inte lyckats nå -7kg, som är riktlinjen inför operationen, och det skulle ju kännas bra jag gått ner det med råge...

Inga kommentarer: