2010-08-21

Energiförlust

Har fixat mer än en tredjedel av "flytet" nu och förutom humörförlusten så går det bra, har inga problem med hunger, fixar att gå på fik och se på när andra äter både godis och mat, och jag mår rätt bra. Mina leder mår si så där och den berömda tröttheten pga reumatismen har kommit smygande, men jag kämpar på med träningen och försöker gå minst 30 min varje dag, plus att jag raster Hunden nån snabbis förstås. Har dragit ner på längden på mina promenader, men då jag inte får i mig så mycket energi har jag valt att göra så, det går åt för mycket "bränsle" om jag går som vanligt och det viktiga är att jag rör på mig minst 20 minuter/dag enligt min sjukgymnast och att jag tränar ryggen på min älskade "rulle". Har med sjukgymnastens hjälp lagt upp ett träningsprogram som jag kör varje vardag efter lunch, det kan låta pretentiöst, men är rätt enkelt, men otroligt viktigt och framför allt minskar smärtan i ryggen.

Inga kommentarer: