2010-08-22

Svampskogen

Har länge känt en enorm längtan efter att få gå i skogen och plocka svamp och idag var det bara dags. Så trots att Trollungen hade feber på förmiddagen så åkte vi iväg en sväng efter lunch, då var febern borta, och förutom svampkorgen packade jag ner fikat i en annan och så bar det iväg.

Vi han inte in i skogen förens Trollungen började tjata om att åka hem. Det kunde komma björnar, det var otäckt, hon var hungrig, det var risk för att träden skulle bli för stora och vi kunde gå vilse, bara för att nämna något av allt vi fick höra.

Svamparna hade nån annan redan varit och hämtat, jag såg spåren och det fanns hur många som helst som var för små för att få följa med hem, Maken, är totalt hopplös när det gäller att se svamp, fast jag sa se här och pekade så missade han dem.

Nästa gång jag ska till svampskogen, får Trollungen och Hunden stanna hemma, Maken får följa med, bara för att jag gillar hans sällskap...

Inga kommentarer: