2010-08-28

Nojig

Det börjar närma sig operationen med stormsteg, men ändå är det gott om tid innan jag packar min väska och åker till Torsby. Känns skönt att vara på väg, och att det trots allt gått så bra som det hittills gjort. Är lite nojig när det gäller att göra uppehåll med alla mediciner, vet ju att de gör nytta och att jag kan blir sämre rätt snabbt utan dem. Nu mår jag riktigt bra, vaknade vid 8 och var pigg, vilket är ett bra tecken, då finns det ju en bred marginal innan jag kommer att ringa Reumatologen och böna och be om hjälp. Ska sluta med i stort sätt alla tabletter och sprutan 8 dagar innan, vilket betyder att jag inte kommer att ta nån spruta på minst 7 veckor, tog den sista i onsdags. På måndag är sista dagen för allt utom Panodil och Tradolan, och den sista tar jag ju bara i värsta fall, det är dumt att måla fan på väggen innan han tittar in, men nojig är jag.

Matnoja är inget jag lidit så väldigt mycket av, har haft några dagar och igår var en sån dag, men det tog jag ingen hänsyn till, utan kokade soppa så det osade i hela huset. Det är ju så att när jag kommer hem efter op, så är det soppa som gäller och nu har jag tre olika i frysen, Grön ärtsoppa a la "Kula", Broccolisoppa med ädelost, och en Thaisoppa med kyckling och morot. Kan ju vara bra att ha lite att ta till om inte orken finns, så jag har dessutom köpt två sorter på tetra. Känns som om jag är förberedd på vad som komma skall, men kommer med all säkerhet att bli mer och mer nojig ju närmar den 7 sep. vi kommer.

Inga kommentarer: