2012-02-22

Bokrea/mammasjuk


"Supergoda! var betyget av de med köpta bullar, men med laktosfri vispad grädde blandad med riven mandelmassa. Trollungen orkade bara halva, men det sörjde inte Maken. Jag hade även gjort en glutenfri semla, men måste säga att "mandelmuffinsen" slog den med hästlängder.

Idag började bokrean, en underbar tilldragelse som jag har ett något kluvet förhållande till. Nu kan man ju hitta billiga böcker året om, vilket passar min ekonomi bättre, men jag saknar tiden när jag och Mams åkte runt en hel dag och gjorde klipp. Det började tidigt, vi blev bjudna på frukost och tog en lunch på stan och han med en fika och semla någon stans, och bilen var full med en massa kassar och underbara böcker som nu står i mina bokhyllor, ligger i högar och idag ställde jag in resan till K-stad, pga den påstådda halkan. Gjorde fynden här i Forshaga, här där det inte ens finns en bokhandel, men på ICA och COOP, där kan man fynda. Men mitt i allt så drabbades jag av "mammasjukan". Den ska jag bota nästa vecka, då jag och Trollungen ska ta Mormor med oss till Stockholm och snusa på min extra systers prins och mycket viktigt i sammanhanget Trollungens extra kusin.

Inga kommentarer: