2012-02-23

"Frisk"

Lite berörd blev jag när jag hörde Prins Daniel berätta om den nya prinsessan, men det väger inte en hatad torsdag. Ska snart ge mig ut på vägarna ska till CSK och reumatologen, och det kanske är bra att det är just torsdag.

Har inte mått så bra som jag gör just nu, rent reumatiskt sedan jan 2004, inte en inflammation så långt ögat, prover eller läkare kan upptäcka. Hade jag sökt idag hade jag varit "frisk", men då pratar vi inte om tarmsår, svampen i matstrupen eller nacken, eller att det hela beror på alla tabletter och framför allt sprutan och cellgifterna. Mina hatade torsdagar gör med andra ord mer nytta än skada, kan leva med de biverkningarna om jag får må så här bra i lederna, mina ömma fötter, handled mm är krånglande muskelfästen och det ska förhoppningsvis en tablett ta hand om. Så det är en bra hatad torsdag, det gäller att se ljusglimtarna! Firar med en Latte och den godaste glutenfria kanelbulle...

"Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta" Groucho Marx

Inga kommentarer: