2012-02-07

Dubbelavsnitt

Det har varit en lång dag idag, en dag utan mat och dryck, har varit på gastroskopi, det glädjande beskedet är att såret läker, jag slipper en ny operation. Men son vanligt fick jag med mig nått nytt, har svamp i hela matstrupen och en bit av tunntarmen. Efter att ha lyssnat på läkaren och surfat runt lite så kan det tyda på "Sjögrens syndrom" vilket min husläkare redan tror att jag har, i kombination med att jag inte har nått immunförsvar och ett enormt sår som läkt så det nu bara är stort. Det ser ut som om tarmen kommer att återhämta sig helt och svampen botas på 10-14 dagar med nya tabletter.

Besökte en kompis från Tollaretiden när jag var på CSK, kul när det känns som det var nån månad sedan och inte många många år sedan man träffades. Nu håller jag en tumme att han återhämtar sig snabbt och smidigt och att han lyssnar till läkarnas råd.

Nu borde jag sova, har petat i mig en massa, men ligger tre mål back idag, får vara lite onyttig imorgon så jämnar det ut sig, men de körde ju igång en ny säsong av "Project Runway" 21.00, hade missat att de kör två avsnitt så nu kommer jag sent i säng...

Inga kommentarer: