2012-02-11

Fredagsmyset som uteblev

Nu har jag och Trollungen varit ovänner sen hon kom hem från discot, först var det fel att hon hade en "Festis" med sig, för idag fanns det "Mer" att köpa. Hur nu jag skulle kunna veta att de efter 1,5 år plötsligt har dricka utan kolsyra. Sen var det fel på pizzan, som hon valt, och lovat att äta, är grymt trött på konflikter. Är övertygad om att det ligger mer bakom detta, men hon vägrar att säga nått, hon rycker på axlarna och vet inte. Hon kan inte ens säga vad som skulle få henne att äta eller vad som gör att hon inte äter det hon valt. Okej jag valde att servera pizzan just idag, men hon har valt sorten. Nu har jag ingen ork eller lust kvar, och tårarna de rinner.

Somnade i Trollungens säng inatt, starten idag har gått bra, frukost utan tjat eller gnat, hon var klädd före 9 och är på gott humör och leksugen. Själv har jag insett att jag är sämre än jag förstått, lederna är helt okej, nacken ond, men jag har inte velat förstå vad tarmsåret och nu svampen faktiskt betyder för min hälsa, och det var nog det som var en av anledningar till vår tråkiga fredagskväll.

Idag kommer "Gudmodern" så det blir "Rallyradion" "Heléns glutenfri kanelbullar" till fikat, god mat, Melodifestival och en massa mys och en trevlig lördag ♥♥♥

"Ett helt liv i lycka skulle ingen levande människa stå ut med. Det skulle vara ett helvete på jorden." George Bernard Shaw

Inga kommentarer: