2012-02-04

Tidsförlust, ljusglimtar och guldkorn

Igår var tanken att jag och "våra" busars mamma skulle åka till Skopunkten då den en busens skor gått sönder och gummistövlar, när det är nästan -20 är inget alternativ, mitt motkrav var en fika/frukost på IKEA. Det är vad jag kallar vardagslyx, 9:- och man är mätt, nöjd och glad, nu slutade det med att jag gjorde av med många många fler pengar. Sen kom vi på att våra 04or ska på Disco- och filmkals idag så ett paket och kaffe behövde jag köpa på Maxi, blev en hel kasse. Skopunken hade inga skor i rätt storlek och det som skulle bli en snabbis till K-stad utökades med ett sjukbesök och svängen via Ilanda, där fann vi ett par boots, och sen svängde vi förbi Kil och hämtade upp lite mat och dryck till sjuklingen, så det finns nått hemma när de släpper ut henne från kirurgen. Plötsligt var det dags att hämta hem tre ungar, vi klämde in dem mot deras vilja i vårt baksäte gjort för två och väl hemma insåg jag att det var dags för 15-fika och då hade jag missat lunchen, vet inte riktigt vart tiden tog vägen ;-)

På Maxi köpte jag bla revbensspjäll till Trollungen och det var enkla poäng, hon hoppade jämfota, dansade och jublade, de slank ner före träningen och djuren vad grymt besvikna över de små smulorna hon lämnade, Katten hoppade upp på min axel och tiggde, värre än när det finns grillad kyckling eller räkor i huset, det var fredagsmys de lyx, blev popcorn till Trollungen efter träningen.

Idag ska Trollungen och "vår" minsta Buse på disco- och filmkalas, sen blir det hockey på TV, jag är tämligen ensam om att hålla på (S)AIK, är rädd att de tänker spela nån CD med en massa FBK-låtar, det kan de ju behöva, Trollungen sjöng nån hemsk en för mig idag. Vi får besök och de håller alla 4 på FBK. Efter att vi sett hockey och den fjärde av besökarna kommer, hon missar matchen pga jobb, så blir det taco mm, soffhäng och ljus, mys och bullar, glass och hallonsorbet. Det är en massa ljusglimtar och guldkorn på en och samma dag.

Inga kommentarer: