2012-02-03

Pang i bygget


Nu är julen slut och jag har blivit ett år äldre, men om det beror på att man blir klokare med åren eller nått annat så känns det inte jobbigt att fylla 43, det är ju bara några siffror på ett papper. Har kommit fram till att livet är här och nu och att det finns så mycket viktigare saker att fokusera på, så nu är det slut på åldersnojan, jag ska ta tillvara på ljusglimtar, samla guldkorn och hitta anledningar till vardagslyx.

Igår firades jag med besök av vänner, telefonsamtal, paket, sång, vykort från hon som aldrig missar min födelsedag, blommor, massor av hälsningar på FB och jag njöt av det, det är underbar att bli ihågkommen. Tack alla ni som kom ihåg mig!!! En liten tagg finns i mitt hjärta, men jag har accepterat att jag inte kan ändra på det och ska inte lägga energi på saker jag inte kan förändra, det är bara att hoppas att det löser sig nån gång.

Idag blir det en tur till IKEA för en fika med "våra" busars mamma, det är vardagslyx, sen blir det fredagsmys resten av dagen, Trollungen och Maken ska träna handboll ikväll, men det gör inte nått, skäms nästan, bara nästan, men det är rätt skönt att tända ljusen och stöka lite här hemma för att ha allt klart när de kommer hem. Men mesta delen av tiden lär tillbringas under filten...

Inga kommentarer: