2010-01-22

Barnfri

Konflikter från det vi vaknar tills nån minut innan Trollungen somnar, så har det sett ut här på Klockstigen ett bra tag nu. Det börjar när det är dags att klä sig, sen hinner vi bråka om att gå till dagis, om att jag går för sakta eller för fort mm innan jag lämnar henne på förskolan. Sen brakar det lös när jag kommer för att hämta henne, för då är jag förtidig, hon vill absolut inte gå hem från platsen hon 6 timmar tidigare inte ville till. Eftermiddagen och kvällen är ett ständigt tjatande, bråkande och jag är så himla trött på detta.

Det ska bli så skönt att i alla fall slippa hämta Trollungen from måndag, då börjar jag min praktik i kommunen och det ska bli kul att få se nått nytt, träffa nya ansikten och fylla dagarna med nått meningsfullt. Fast just måndagar kommer jag ju att hämta henne för då är det simskola och träning för oss och from v5 ska vi även ha med oss Kompisen H, men jag vet att två ungar på snart 6 är lättare att ha att göra med än en.

Har nu kommit fram till att det är dags för mig och Maken att ta semester och det en vecka som bara ska vara vår, ingen unge, inga djur och bara tid som är vår. Var vi ska, när vi åker och om vi får uppleva det, vet jag inte ännu, men jag har kommit så långt att jag börjar se fram emot det. Tror med andra ord att det är dags för en barnfri vecka...

Inga kommentarer: