2010-01-21

Politik är svårt

Har varit så nöjd med att vi bor i Forshaga för här plogar man vägarna och det trodde jag verkligen att de gjorde, men vad händer när det plötsligt blir varmare. Då får vi en massa modd på vägarna, så nu är frågan var plogbilen tagit vägen och vart kom snön ifrån. För nu skulle någon behöva ut och flytta på snön för annars får nu än mer problem, blir det plusgrader så kommer vi få simma och blir det sen kallt igen så har vi skridskobana precis över allt.

När jag ändå är igång och funderar så undrar jag vem som bestämt att barn på dagis ska ha "Brecel" och dricka Lättmjölk, för politikerna hänvisar till Livsmedelsverkets rekommendationer och om jag förstått saken rätt är det en statlig institution och då är det väl politiker som tillsätter folket där, dessutom bor vi i en demokrati och då är det folket som väljer vilka som ska bestämma. Men för att göra det än lite mer(i mina ögon komplicerat) så har Livsmedelsverket nån form av samarbete med de som tillverkar "Brecel". Det sista kan vara ett rykte,jag har inga hållbara bevis för att så är fallet men det skulle förvåna mig om det inte är sant. När jag surfade runt lite så var ett argument att barnens mat på dagis fick innehålla max 10% fett och om de fick vanlig mjölk och "Bregott" så fanns det inte utrymme för mer fett, men barn dör inte av lite extra fett, bra, nyttig och god mat utan en massa konstiga tillsatser som ingen vet vad de gör med kroppen måste väl vara det viktiga. Men vad vet jag förutom att man alltid kan skylla på politiken och att de vi väljer alltid skyller på någon annan. Ska snart steka kyckling, grönsaker och risnudlar, hittar nog nån tillsats jag kan ha i...

Inga kommentarer: