2010-01-25

"Jobb"

"Jag har inte tid att vakna, jag är alldeles för trött" sa Trollungen när Maken väckte henne i morse och jag förstår precis vad hon menade, det var inte lätt att komma ur sängen, jag var trött, stel och hade ont, men vi kom allt upp båda två.

Det är alltid svårt att veta om man kommer att trivas på ett ställe efter första dagen, men jag vet att jag i alla fall inte kommer att misströsta under min tid på "jobbet" jag har just nu. Tror att det skulle passa mig utmärkt att jobba där. Vi håller i en hel del sysselsättning för de äldre, men följer även med som ledsagare, och gör en massa annat som att köpa tidningen, följa med till affären och göra sånt som personalen på boendet och i hemtjänsten inte har möjlighet till och det är sånt som passar mig utmärkt. Kan tänka mig att det kan bli en och annan kaffestund med de boende och jag har redan träffat flera jag vill höra berätta sina historier för mig. Så med andra ord jag har hittat ett ställe jag tror jag kan trivas på och där jobbet passar mig frågan är om det någonsin blir ett riktigt jobb där...

Inga kommentarer: