2010-01-29

VAB

Vaknade av att jag fick två kokheta fötter mot ena benet, Trollungen har feber och är extra gnällig, så det blir att stanna hemma idag, jag VAB:ar för första gången på flera år. Men då vi inte har en massa inbokade saker att göra på jobbet och Maken står inför ett nytt månadsslut och ett årsbokslut så passar det bäst att jag är hemma idag. Har vi tur tittar Farmor in en sväng mitt på dagen så att jag kan gå ut med Hunden och sen åka ner till ICA och fixa fredagsmys, Alvedon och lite annat smått och gott. Hoppas dessutom att ett besök kan pigga upp sjuklingen, det känns som om vi får en lång och jobbig dag. Vad som är orsaken till febern tror vi är sprutan Trollungen fick igår, det var likadant efter spruta nr 1, feber och gnällighet, men jag upplever att hon är mer tagen nu, hon orkar inte riktig med sig själv och tittar inte ens på TVn, utan ligger i soffan och halvsover. Själv känner jag mig sliten, har ont i mina leder, men efter sprutan märks bara lite stelhet, och jag håller en tumme för att det ska förbli så.

Inga kommentarer: