2010-01-19

Trög start

Är trött, så där trött som man bara blir när man är i ett skov, psoriasis artriten är i full blom, har "skorv" i hårbotten och det kliar och ryggen värker, liksom handlederna, men vet med mig att det blir bättre, frågan är bara när. Trollungen har full koll på läget och kom in och talade om att nu är det snart dags att stänga av TVn och gå till dagis, hon tyckte jag skulle gå upp och klä mig och henne. Kroppen ville inte men ur sängen kom jag och vi tog oss till dagis innan frukosten serverades, trots att Hunden var tvungen att lukta på precis allt och lite till.

Men det är inte bara jag som har en lång startsträcka, har precis tagit mig igenom "män som hatar kvinnor" och jag var länge besviken och funderade på vad det var som var så bra med boken som alla hyllar. Nu är boken utläst, streckläste sista 1/4 delen av boken och då insåg jag hur bra den är, men jag tror inte jag kommer att glömma hur otroligt tråkig, långrandig och informationsspäckad första halvan av boken var. Har medan jag läst förstått att det är många som känt som jag, men ingen har sagt något förrän jag gnällt, då helt plötslig har det kommit fram att man fått börja om flera gånger, att man lagt ifrån sig boken och läst nått annat, det finns tom de som slutat läsa och sett filmen i stället, och detta om en bok som jag bara hört positivt om. Nu tycker jag ju att den var otroligt bra, en bok jag varmt kan rekommendera men med orden att ta dig igenom de 300 första sidorna, kämpa, ge inte upp, det är mer än värt det...

Inga kommentarer: