2010-01-09

Melodikrysset

Lördag betyder sovmorgon för familjen, även om Maken säkert skulle gilla att dottern inte vaknade fullt så tidigt, men hon ropar ju inte 5.30 som klockan står på må-fe, så han får ju sovmorgon även han. Själv går jag sällan ur sängen före 9.30, men det gör att kroppen är vaken och inte så stel och hela dagen känner jag mig pigg. Idag har vi fantastiskt väder, men det är för kallt för att vara ute nån längre stund, ska tydligen vara runt -20 idag. Denna vinter har vi verkligen vinter, men det är för kallt för att kunna njuta av det just nu.

Lördag betydde färskt bröd och melodikrysset i detta hus, men det var innan jag insåg att jag inte tål gluten och innan Trollungen började på Boll och lek, men idag har vi i alla fall löst melodikrysset och resten av dagen ska handla om att städa undan julen och sen hoppas jag det händer nått kul oxå, men jag har ingen som helst aning om önskan uppfylls...

Inga kommentarer: