2010-01-18

Rutiner

Detta blir den sista veckan på länge som jag går hemma och skrotar, i alla fall om allt går som det är tänkt. Om en vecka börjar jag praktisera i kommunen, tanken är att jag ska prova på lite olika saker för att dels se vad som kan vara tänkbara jobb, dels se vad min kropp orkar med. Ser verkligen fram emot att komma hemifrån igen, tror det är viktigt att få nya erfarenheter, träffa människor och få nått nytt att tänka på. Det kommer förmodligen både jag och alla mina nära och kära tjäna på, men det kommer också att krävas en hel del nya rutiner för att detta ska funka för oss på Klockstigen 17. Trollungen kommer att få längre dagar på dagis, Hunden kommer att få vara hemma själv en hel del och jag kommer att bli tvungen att få nya rutiner för komma igång på morgonen, träningen kommer att behöva få rum på kvällarna mm mm. Maken kommer att som vanligt få dra det tyngsta lasset här hemma, men vi måste också se till att han får utrymme för egen tid. Så denna vecka har jag tänkt tänka till för att skapa ett schema för våra nya rutiner och att både Trollungen och Maken ska få chansen att komma med åsikter, sen är tanken att jag och Trollungen ska göra ett schema som vi kan ha på kylskåpet, för nya rutiner tar ett tag att skapa och det krävs en del jobb innan det går av sig självt...

Inga kommentarer: