2010-01-13

Moment 22

Är inne i ett skov, mår med andra ord alla annat än bra i mina leder, denna gång är det främst ryggen, handlederna och en och annan fingerled som gör ont. Tröttheten gör att jag inte har något tålamod och irritationen över allt och lite till gör att jag förmodligen inte är kul att ha att göra med just nu. Men jag vet ju att det går över och Trollungen börjar bli så stor att hon förstår vad som händer och idag när vi kom till dagis kunde hon allt själv, vilket inte hör till vanligheten men säkert var en reaktion på att jag suckade en hel del här hemma.

Vad gör man då när man mår så här, ja det gäller att stå ut, ta sina värktabletter och försöka röra på sig, med även vila och ta hänsyn till kroppen. Vilket är lättare sagt än gjort, livet måste ju flyta på för alla inblandade och idag är det onsdag och det betyder stallet och dit måste jag köra Trollungen och med värktabletter i kroppen borde jag inte köra. Nu har jag ju världens bästa make och han står alltid beredd för att rycka in när jag behöver honom.

Min sjukgymnast skulle förmodligen säga åt mig att plocka fram det där jag är bäst på, det positiva och att hitta ljuset i allt, men idag vet jag inte om jag klarar det. Ska trots allt försöka, har kokat en stor kopp te, brett en macka och njuter av att vara inne i värmen, får försöka roa mig med lite dataspel det brukar kunna fungera som smärtlindring, i alla fall för en stund. Ska även lägga mig på "rullen", sätta på mig raggsockor och krypa in under filten. Målet är att inte behöva ta den där värktabletten förens efter stallet men just nu tror jag inte jag kommer att fixa det.

Inga kommentarer: